matatu's

20 augustus 2014 - Mombassa, Kenia

Hallo iederen,

Hoe is het daar? Is het daar niet aan het regenen? Bij ons was het 1 week af en toe aan het regenen.

Het is hier leuk. We hebben al aapjes gezien. Een keer zagen we een aap op onze poort. Ik heb er eentje gefilmd! Ik zal het filmpje later op de blog zetten.

Ik heb al twee vrienden gemaakt in onze straat.

We wonen heel dicht bij de zee. Toen we er naar toe gingen, zijn papa en ik op het strand rond gegaan met een gids. De gids liet ons allemaal vissen zien zoals: de vuurvis, nemo in het zwart met wit, zeeegel,...

Hier rijden geen autobussen maar matatu's. Dit zijn mini busjes. Je kan gewoon ergens wachten en dan spring je in de matatu. Ze gaan altijd met heel veel mensen in de matatu! De mijnheer die de centen vraagt draagt altijd rode kleren. Als er geen plaats meer is in de matatu hangt hij gewoon aan de deur.                                       Je kan ook een taxibrommer nemen. We hebben er al met Adelien, mama en ik opgezeten!

kwaheri!

Noah

1. Ilse Vercalsteren:
    20 augustus 2014
    Helaba Noah,
    Ik zal mij eerst eventjes voorstellen, ik ben Ilse een (tijdelijke) collega van je mama. Je mama had mij vertelt dat jij en je zus een blog hadden en ik heb mij direct geregistreerd. Ik ben zeer benieuwd naar jullie reisverhalen. Het ziet er inderdaad allemaal zeer leuk en tof uit. Een aapje op de muur, een kameel op het strand en dan nog zo dicht bij,... Spannend!
    Hier is het inderdaad aan het regenen en ik vind dat niet zo leuk, maar als ik dan je verhaal lees en de foto's zie, dan komt het zonneke toch wel tot in Duffel.
    Kwaheri wat wil dat eigenlijk zeggen? Is dit 'groetjes'?
    Nog een zeer leuke vakantie gewenst en ik kijk al uit naar je volgende verhaal!
    Doe de groetjes aan je mama.

xxx, ilse
  2. Moonen Danielle:
    20 augustus 2014
    Jambo petotterkes,
    Tof,al ben je heel ver weg toch kan ik jullie belevenissen mee volgen!
    Wauw een kameel en aapjes als speelkameraadjes,dat is eens wat anders dan kippen of een konijntje.
    Oei oei met zoveel op 1 brommer als bomma dat te weten komt!
    Nogmaals bedankt voor mijn dozen met prachtige tekeningen en mijn geluksarmbandje van Adelientje.Mijn nieuwe agenda is ook erg handig .
    Nog VEEEEEEL foto's maken he dat is heel leuk !!!!Hakuna matata xxxxxxmoeke
  3. Tante chris:
    22 augustus 2014
    dag noah en adelientje ,
    het is daar precies plezant in Kenia !
    dan moet ik misschien toch wel eens langskomen !
    dikke kussen vanuit het koude en natte vremde
    tante chris