Dieren in en rond ons huis!

18 oktober 2014 - Mombassa, Kenia

Hallo iedereen,

We gaan vertellen wat er allemaal is gebeurd. Het is allemaal met dieren.

Een paar weken geleden zijn er meer dan 5 apen binnen geweest. Ze hebben onze hele keuken op een boeltje gezet!                                                                            Enkele dagen later was mama Adelien haar haar aan het losmaken in de zetel. Ondertussen zat er een aap 2 meter verder in de keuken   een advocado te eten.             Nog een paar dagen later zijn er enkele apen onze watermeloenen komen op eten. We hadden ze zelf gezaaid. Er waren er al enkele grote. Ze hebben ondertussen ook let Adelien haar hoepel gespeeld want die lag bovenop de watermeloenplanten. Toen Noah naar de voetbal was en nyanya (oma) op Adelien was aan het oppassen, riep nyanya plots: 'Adelien, kijk naast jou!'. Adelien draaide haar hoofd om en toen gilde Adelien heel hard. Weet je wat er naast haar stond? Een aaaaaapppppp!!!

Toen we op het strand waren, zagen we een Kameel zonder baasje. Het baasje was weg gegaan. De kameel was wat gras aan het eten. Plots rende hij als een gek weg over het strand. Hij sprong in de lucht en stampte naar iemand. Dan liep hij weg over het strand.

We hebben hier kippen en 2 hanen. Een kip was aan het broeden. 3 Eitjes zijn uitgekomen. Een beetje later was een andere kip aan het broeden. Zij had 2 kleine kuikentjes: een geel en een zwart. Het zwart had een kaal nekje net zoals de mama kip (een beetje griezelig). Maar de 2 laatste kuikentjes zijn verdwenen.

Wanneer we op weg waren naar het strand zag Noah precies een slang in het gras langs de kant van de weg. We bleven snel stilstaan behalve Adelien. Baba, mama en Noah gingen naar achter. Maar Adelien ging gewoon vooruit., De slang, die eigenlijk geen slang was, kwam heel snel aangelopen. Toen zagen we dat het een grote salamander was. Mama nam snel haar fototoestel en dan ging de salamander snel weg. We denken dat de salamander gewoon niet op de foto wou.

Op een nacht hoorde mama precies een slang buiten. Ze was een beetje bang maar wist niet of ze het wel goed hoorde. Als ze baba zou wakker maken, zou hij ermee lachen dacht ze. De volgende dag ging mama naar de winkel en zag ze een dode slang aan de kant van de weg liggen...

Elke avond zit er een gekko in ons huis op het plafond. De gekko had een kindje. Op een dag vonden we het kindje dood op de balustrade van het terras. Dat vonden we heel erg voor de gekko.

daaaag iedereen!

1. Ellen Baert:
    19 oktober 2014
    Amai, Adelientje, heb jij zoooo veel rommel gemaakt in de keuken? Zijn jullie die aapjes ;-) ?
    Leuke huisdieren hebben jullie.
    Onze kippen, die blijven braaf in de tuin.
    Wie weet staat daar morgen een olifant!
  2. Martine:
    24 november 2014
    Zoveel leuke verhalen!!!! Wij zijn keer op keer blij dat we dit kunnen lezen! Veel plezier!
  3. Chris, jaan, dotte en de rest:
    28 november 2014
    dotte en vooral jaan zijn een keniaans liedje aan het leren op school, jumbo bwana ... wordt hier luidkeels meegezongen tegenwoordig !!!
  4. Chris, jaan, dotte en de rest:
    12 januari 2015
    een gelukkig 2015 van ons allemaal. we hopen dat jullie de resterende maanden nog met volle teugen kunnen genieten en we kijken uit naar de straffe verhalen !

dotte, jaan, bronte, orane, sven en chris